Rooney Umum Bersara dari Tugasan Antarabangsa

Share:
Rooney Umum Bersara dari Tugasan Antarabangsa. Kita di kejutkan dengan berita penyerang sensasi England, Wayne Rooney umumkan yang dia bersara dari tugasan antarabangsa. Rooney yang juga penjaring gol sepanjang zaman englang membuat pengumuman tersebut hari ini.

Rooney membuat pengumuman tersebut melalui blog beliau. Terkejut terutamanya penyokong united yang menyangka Rooney ke Everton untuk mendapat tempat dalam kesebelasan utama England tapi kini berlaku sebaliknya.


Rooney Umum Bersara dari Tugasan Antarabangsa
Rooney Umum Bersara dari Tugasan Antarabangsa

Rooney Umum Bersara dari Tugasan Antarabangsa


Rooney seorang penyerang yang cukup di segani dalam dunia bola sepak. kalau kita nampak perubahan wayne rooney kini sepertinya dia sudah sampai di penghujungnya. entah sebab apa aku pun rasa dia dah nak bersara.

Mungkin juga 2 atau 3 tahun lagi. tapi rooney masih boleh kembali untuk tugasan antarabangsa jika dia mahukan.

Rooney juga ada menyebut dalam entrinya itu mengenai keputusannya meninggalkan united juga adalah satu tugasan yang agak sukar. dia juga ada memaklumkan yang jurulatih England inginkan dia kembali dalam skuad England, namun dia bagitahu kepada jurulatih yang dia ingin bersara dari tugasan antarabangsa.

Rooney sememangnya cukup di minati oleh peminat dunia. semoga keputusan ini tidak menjejaskan kariernya di Everton. Seorang dalam sejuta manusia di dunia yang mampu menjadi seperti dirinya sekarang.

lepas ni tengok rooney main dekat everton ja lah kan. hehehe

Good Luck Legend !

Entri Rooney : http://www.officialwaynerooney.com/news/wayne-retires-international-football/

No comments

Jom komen ! :)