Senarai Penuh 32 Pasukan dan Kumpulan Piala Dunia 2018

Share:
Senarai Penuh 32 Pasukan dan Kumpulan Piala Dunia 2018. Kemeriahan kejohanan berprestij iaitu piala dunia 2018 semakin terasa bahangnya. Ramai di kalangan peminat sudah mengatur jadual sepanjang kejohanan berlangsung untuk memastikan tiada satu perlawanan tidak ditonton untuk edisi kali ini.

Sebanyak 32 negara telah mengesahkan kelayakan mereka untuk ke Piala Dunia 2018 kali ini. Namun disebalik kemeriahan ini, ada beberapa pasukan kegemaran piala dunia terlepas untuk beraksi untuk edisi kali ini antaranya Itali dan Belanda.

Senarai Penuh 32 Pasukan dan Kumpulan Piala Dunia 2018


Anggapan aku lah ni kan, mungkin ada pasukan underdog yang akan layak ke pusingan suku akhir dan emi final sebabnya kurang dominasi dari kumpulan-kumpulan negara piala dunia 2018 kali ini.

Senarai Penuh 32 Pasukan dan Kumpulan Piala Dunia 2018



KUMPULAN A
RUSIA
ARAB SAUDI
MESIR
URUGUAY

KUMPULAN B
PORTUGAL
SEPANYOL
MAGHRIBI
IRAN

KUMPULAN C
PERANCIS
AUSTRALIA
PERU
DENMARK

KUMPULAN D
ARGENTINA
ICELAND
CROATIA
NIGERIA

KUMPULAN E
BRAZIL
SWITZELAND
COSTA RICA
SERBIA

KUMPULAN F
GERMAN
MEXICO
KOREA SELATAN
SWEDEN

KUMPULAN G
BELGIUM
PANAMA
ENGLAND
TUNISIA

KUMPULAN F
POLAND
SENEGAL
JEPUN
COLOMBIA

Kesemua pasukan akan menempuhi pusingan kumpulan terlebih dahulu dan selepas selesai, pasukan dua teratas setiap kumpulan akan layak ke pusingan seterusnya.

Ramalan anda ?

Negara mana yang akan menjulang piala dunia kali ini . jom komen dekat bawah ya. Teringin nak tengok Ronaldo atau Messi angkat piala dunia ni. hahaha tapi macam susah ja.

kelayakkan pun nampak sukar bagi portugal dan Argentina.

Tapi apa-apa pun, masih awal nak tentukan siapa juara atau tidak. Kita tunggu setiap pasukan beraksi terlebih dahulu dan dari situ kita nilai siapa yang layak ke pusingan seterusnya.

Terima kasih kerana sudi baca entri senarai 32 pasukan dan kumpulan piala dunia 2018 ini. nantikan siaran live streaming piala dunia melalui laman web ini. jangan lepaskan peluang ini tau. Boleh bookmark siap-siap blog ohsukan.com ni .





No comments

Jom komen ! :)